5 žaidėjų rolės, kurias galima sutikti žaidžiant stalo žaidimus

Posted by nelly k bassas on June 6, 2013

šaltinis:  theboardgameblog.com

Stalo žaidimų vakarai panašūs į vaidinimus.

Ne, ne, jūs mane pirmiausiai išklausykite! Matote, tik iš pirmo žvilgsnio visi susirenka kartu, kad pažaisti žaidimus ir gerai praleisti laiką. Bet jeigu pakapstyti giliau, kiekvienas žaidėjas jau nuo pradžių turi savo rolę, su kuria sėdasi prie stalo.

Ir taip, be didelių ceremonijų, štai penkios labiausiai paplitusios rolės iš kurių susidaro bet koks žaidimų vakaras. Kiek iš jų jūs žinote? O, jeigu pažiūrėti į save iš šalies, kelios iš jų tinka jums?          

1. Padėjėjas

Padėjėjui patinka, kai prie stalo visi laimingi. O, kad visi būtų laimingi, kiekvienas turi turėti vienodus šansus laimėti. O, kad šansai būtų vienodi, visi turi žinoti, koks pats geriausias ėjimas esamoje situacijoje. O, kad tikrai žinoti, kad tai pats geriausias ėjimas, kažkas jiems turi paaiškinti tą ėjimą ir paaiškinti, kodėl jis yra pats geriausias. Ir kas geriau už Padėjėją visą tai žino? Padėjėjas veikia skatinamas pačių kilniausių motyvų, bet visa bėda tame, kad žaidimą jis paverčia į pasijansą keliems žaidėjams. Jeigu Padėjėjas vadovauja kiekvieno žaidėjo veiksmams, tai kiekgi žaidėjų dalyvauja žaidime iš tiesų?

“Sveiki. Aš jums paaiškinsiu, kaip geriausiai žaisti jūsų kortomis”

Padėjėjas gali būti labai naudingas naujo žaidimo metu, kai žaidėjai nežino taisyklių ir galimų strategijų, bet jeigu žmonės jau susipažinę su žaidimu – tada Padėjėjas dažniausiai tik erzina.  Be to , atkreipkite dėmėsį į Padėjėją kooperaciniuose žaidimuose, tokiuose kaip „Pandemic“, kur  žaidimo tikslas būti kuo naudingesniu komandai. Tada atsiranda prasmė žaidėjams kortas laikyti rankose ir jų nerodyti, nors taisyklės leidžia jas laikyti atvirai. Padėjėjai, kaip žinoma, iš tikro fiziškai žaidžia naujų žaidėjų kortomis už juos, kad būti tikriems, kad jie atlieka per savo ėjimą teisingus veiksmus!

2. Auka

Jūs kada nors jautėte, kad ne tik kiti žaidėjai prie stalo, bet ir pati gamta  – patys visatos dėsniai susimokė prieš jus? Jeigu taip, tai visiškai galimas daiktas, kad jūs vaidinote Aukos vaidmenį.

Auka kalba tokius dalykus:

„Kauliukai tikrai manęs nekenčia“

„Nu niekaip negaliu gauti į rankas tinkamų kortų“

„Manau, kad šį kartą man nieko nesigaus, ne taip kaip Q, J ir Z“

„Kodėl visada visi atakuoja mane?“

Tai ne šiaip nesiseka ar nesėkmingas įvykių posūkis. Aukai žaidimo elementai tapo gyvais,  galinčiais patirti emocijas ir dabar kauliukai iš tikro nekenčia Aukos. (Ir jeigu būti teisingu kauliukų atžvigliu, aš jų vietoje taip pat nekesčiau tokio žaidėjo, kuris tiek daug skundžiasi, tuo, kaip aš  - (kauliukas – ristukas) atlieku savo darbą.)

Jeigu jūs kada nors nusirisite iki Aukos būsenos, atsiminkite, kad visiems karts nuo karto nesiseka, o didesnė dalis bet kurio žaidimo susideda iš ieškojimų, kaip sumažinti nesėkmės padarinius. Kartais nesėkmės atrodo neįveikiamos, bet daugiausiai malonumo suteikia būtent tos pergalės, kur jums pasiseka įveikti  kliūtis, kurios atrodo neįveikiamos.

(O jeigu tai padaryti nepavyksta, tai aš girdėjau, kad jūs išridensite daugiau šešetukų, jeigu apie kauliukus kalbėstie labiau pagarbiai :D )    

3. Teisininkas

Taisyklės  – tai tie klijai, kurie suriša žaidimą. Žaidimas negali egzistuoti be taisyklių. Žaidimo prasmė yra  pasiekti savo tikslų, pasiliekant taisyklių rėmuose. Be taisyklių būtų anarchija. Taisyklių privaloma laikytis.

O Teisininko supratimu jų reikia laikytis absoliučiai.

Taigi, jūs žaidžiate šachmatais ir jūs palietėte arklį, iškarto nepastebėję, kad jums gresia matas. Nėr problemų. Tiesiog  perstumkite karalių per vieną kvadratą, kad jis galėtų pabėgti , ir  -

-   Prieštarauju! Palietei figūrą – daryk ja ėjimą! Ir visai nesvarbu, kad mes žaidžiame paprastą kazualų žaidimą laukdami kitų žaidėjų, kol jie susirinks į žaidimų vakarą. Jūs privalote eiti arkliu, nes tokios taisyklės.

“Prieštarauju!”

Naujokas žaisdamas Galaxy Trucker netyčia padėjo detalę ne ten? Jūs gi negalite tiesiog tai pataisyti, privaloma detalę pašalinti. Labai gaila, jeigu drauge teks pašalinti ir pusę laivo kartu su ja, ir laive neliks jokių lazerių ar variklių. Tokios taisyklės. Na kaip jums patinka žaidimas?

Žinoma, būna, kai būtina atidžiau sekti, kad būtų laikomasi taisyklių. Jeigu jūs dalyvaujate turnyre, tai tada niekas ir nelaukia, kad bus galima peržaisti ėjimą ar patikrinti kortas „diskarde“ ar dar kažką panašaus. Bet jei aplinkybės negriežtos ir neįpareigojančios, tai dauguma žmonių sutiks, kad patirti malonumą žaidžiant – pirma ir pati pagrindinė taisyklė. Žinoma, jeigu jūs ne Teisininkas.

4. Mąstytojas

Dauguma žaidėjų bando padaryti patį naudingiausią ėjimą, kai ateina jų eilė. Kai kurie žmonės tai daro greitai, kiti prašo šiek tiek palaukti, kad įsitikinti, kad pro akis neprasprūdo koks nors svarbus situacijos niuansas.

O čia dar ir Mąstytojas. Jis sėdi, susimasčiusiai parėmęs smakrą ir apmąsto  kiekvieną galimų veiksmų niuansą. Ir nesvarbu, kad Padėjėjas jau pasakė jam, kad kai pas jus yra 8 monetos, jūs tikrai privalote pirkti provinciją, ir kad tai duos pranašumą žaidime, ir iš principo tai geriausias ėjimas.

“Hm…na aš galėčiau čia..aaa, palaukit, bet..hm…hmm”

Taigi nesigėdinkite nueiti kažkokiais reikalais į virtuvę ar užsukti į dušą. Mąstytojas ras teisingą ėjimą, netgi jei tai užims visą naktį.

Kartais toks Mąstytojo elgesys klasifikuojamas kaip „analizės paralyžius“ (AP). Kaip taisyklė: kuo sudėtingesnis žaidimas, tuo ilgiau teks laukti.

Jeigu jūs pastebėsite netikėtai, kad kiti žaidėjai pradėjo žiovauti, dūsauti arba per jūsų ėjimą nueina nuo stalo, aš manau, kad geriau padaryti ėjimą, kuris atrodo geriausias iš akivaizdžių. Žinoma, tai gali būti ne pats optimaliausias ėjimas, bet jūs tai suprasite pakankamai greitai, ir kitą kartą, kai bus vėl tokia situacija, jūs jau būsite jai pasiruošęs ir ėjima padarysite tikrai greičiau. Ir išties, jeigu tęsti žaidimą šiek tiek greitesniu tempu, tai žių atsiras laiko dar vienai partijai.

5. Išprotėjęs Mokslininkas

Daugumai žmonių žaidimo tikslas yra laimėjimas. Išprotėjusio Mokslininko tikslas kiek kitoks. Jis žaidžia ne dėl pergalės.

Išprotėjęs Mokslininkas žaidžia tam, kad sužaist partiją taip epiškai, kiek tai įmanoma.

Jis surenka „Medžiko“ kaladę kuria pralošia kiekvieną partiją…..jeigu neištraukia superultra  kombinacijos iš septynių kortų, kuri duoda begalinę gyvybę ir duodančią begalinę žalą, kurią jis bando ištraukti jau šešis mėnesius.

Jis bando „iššauti į mėnulį“ žaidime Hearts kiekviename raunde.Taigi tai yra kietai?!

Jis vis dar svajoja laimėti Scrabbl‘ą, naudodamas tik balses (eee, yra toks žodis „ouieeioa“?)

“Aš jiems įrodysiu, kad galiu laimėti Naujakurius nepastatęs nei vieno kelio. Aš įrodysiu visiems!”

Su Išprotėjusiu Mokslininku, kaip taisyklė, žaisti linksma, ir visiem po žaidimo yra ką papasakoti. Jūs tiesiog būsite atsargesni žaisdami su juo kooperacinius žaidimus. Labai sunku laimėti žaidimą Euchre, kai jūsų partneris nieko daugiau nestato, tik aklus nulius kiekvieną turą.

O kokių dar rolių sutikote jūs?

 

Dalinkitės džiaugsmu:
  • Print
  • PDF
  • MySpace
  • Facebook
  • Twitter
  • Digg
  • Google Bookmarks

Comments (1)

  • Dar yra labai daug mišriu, tokiu kaip padejeju, bet jie užsidenge pagalba sekia ir sau naudos. pvz katane, pasiulo plešika pastatyti i tos langelius kuriose nera ju namu arba užparina apsikeist nors tam žmogui ir nelabai reikia.

You must be logged in to post a comment.

Powered by Wordpress and Stripes Theme Entries (RSS) | Comments (RSS)